Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bez vyhledávacího pole (Pavel Kocourek)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Bez vyhledávacího pole (Pavel Kocourek)

0 comments
Autoři: 

Pavel Kocourek

Pavel Kocourek uvedl svoji prezentaci kresleným vtipem o nové internetové generaci. Na obrázku byla ohrádka pro dítě s klávesnicí a monitorem. Klávesnice ale jako technický nástroj (rozhraní) pro vyhledávání nemá podle Pavla Kocourka budoucnost. Uživatelské rozhraní má za sebou bohatou historii. Po nedávných integracích rozhraní se dnes spíše využívají jednotné platformy pro vyhledávání. Mají vyhledávací nebo objevovací podobu.

Do budoucna se začnou stírat rozdíly mezi hardwarovým a softwarovým rozhraním. Je jasné, že uživatelé chtějí intuitivní, rychlé a pohodlné, přitom zábavné a inovativní vyhledávání. Novinkou v tomto směru je např. zařízení Microsoft Surface, které snímá uživatelskou interakci z povrchu "stolu".

Objevování se děje na základě interaktivity a doporučení (vůli pozitivně se vyjadřovat má 70 % lidí). Mechanismy, které se skrývají za vyhledávacím procesem, se v českých knihovnách zatím ještě nepoužívají. Na základě výše uvedeného principu funguje např. vyhledávání obrázků na www.gettyimages.com, kde si může uživatel přidávat do výběru tagy, které ho zajímají, a na základě nich dostává výsledky, resp. fotografie.

Společnost INCAD pracuje na demoverzi interaktivní knihovny. Uživatel si zvolí, kterými dalšími uživateli knihovny (známými, kamarády) se nechá při čtení knih inspirovat a podle toho mu systém nabídne literaturu. Navíc může výsledky vyhledávání ještě upravovat např. podle roku vydání, přidat si knihy, které nikdo z jeho známých nečetl apod. Literaturu bude samozřejmě možné i hodnotit, komentovat atp.

(text konferenčního příspěvku)

(kp)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Bez vyhledávacího pole (Pavel Kocourek). Ikaros [online]. 2009, ročník 13, číslo 5/2 [cit. 2024-03-29]. urn:nbn:cz:ik-13170. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/13170

automaticky generované reklamy